Kedim Dali

PitaPata Cat tickers

25 Eylül 2009 Cuma

Bendeniz Hashimoto :)

Uzun bir aradan sonra tekrar yazmaya başlamak kolay olmuyor. Aslında bu zaman zarfı içinde hayatımda çok farklı olaylar oldu. Öncelikle bahsetmek istediğim konu tiroit muayenem ve sonrasında yaşadığım tetkik ve analizler sonucu hastalığımın adları…



Sevgili M.Ö. ile beraber Profesöre gittiğimde çok heyecanlı ve tedirgindim. Ama Dr Bey gayet sakin, olgun ve bilgili ruhuyla bizi karşıladı. Anemnez (hastalık öyküsü) ve fiziki muayeneden sonra, haklı olarak bu iki nodülün ne olduğunu öğrenmemiz açısından bizden İnce İğne Biyopsisi yaptırmamı istedi. Ayrıca kan tahlilime ek ilaveler yaptırmamı söyledi. Onları yapıp tekrar Dr Bey ile görüşmek üzere ayrıldık.


İşte bu biyopsi, işin içine girince gerçekten tedirgin oldum. Neler oluyor, bir sorun çıkarsa ne olur diye! Yaptırması da ayrı bir dert, sonucu beklemesi ayrı ve belki de sonuçtan sonrası da… Allahtan biyopsi sonucum temiz çıktı, daha öncesinde biyopsimi yapan sevgili Uzm.Dr. ve muayene eden Profesörün de tahmin etmiş olduğu üzere koloidal bir hücre yapım varmış. Çok şükür! Gerçekten de çok iyi uzmanlarla karşılaştım, ve bu süreçte özellikle sevgili M.Ö. ve dostlarım A. , F. Ve Y. in hep yanımda/telefonun ucunda sevgilerini ve iyi dileklerini hep hissettim. İnsanın dostu olmalı bu hayatta….sizi çoook seviyorum.


Netice olarak nodüler guatr ve Hashimoto hastalığı* teşhisi ile her gün hayat boyu şimdilik 25 mikrogram hormon almaya hüküm giydim, mutluyum.





*Tiroid bezi yetmezliğinin en sık nedeni Hashimoto Hastalığı geçirmektir. Hashimoto hastalarının hemen tamamında hipotiroidi kalıcı olarak yerleşir. Bu hastalıkta tiroid bezi, nedeni bilinmeyen bir şekilde küçülür ve hormon yapacak hücreler azalır; sonuçta tiroid hormonu az yapıldığından tiroid yetmezliği ortaya çıkar.

2 yorum:

  1. Çok geçmiş olsun arkadaşım. Çok yakın bir arkadaşım da geçenlerde Hashimoto olduğunu ve hastalığını uzun uzadıya anlattı bana. O çok tedirgindi fazla bilinmeyen bir hastalık olduğu için. Doktorlar da kafasını karıştırmışlar çokça. Çok üzüldüm ona ama sen şimdi böyle rahat anlatınca içime su serpildi biraz.

    YanıtlaSil
  2. saol canım, iyi dileğin için! çaresi var insanlar ömür boyu yaşıyorlar.doğum da yapılabilir.arkadaşının da erken fark edilmiş olması ve takibinin yapılacak olması açısından her hastalıkta olduğu gibi bunda da önemli. takibi çok önemli, çünkü grase hastalığına çevirebilir-yani çok çalışabilir zamanla.arkadaşına da geçmiş olsun.belki vardır ama yine de söliim,iyi bir endokrinoloğu olması bence iyi olur.öptüm canım:)

    YanıtlaSil